Jesteś tutaj: analizagieldowa.pl > Biznes > Konkurencja

Konkurencja

Pochodzenie słowa Konkurencja, ma swój początek w języku łacińskim, odnosi się do słowa concurrentia, oznaczająca współzawodnictwo. W języku potocznym, konkurencja oznacza grupę przedsiębiorstw w tej samej branży, którzy rywalizują o podmiot na danym rynku. W nie co szerszym potocznym znaczeniu, jest to nie tylko walka o danego uczestnika rynku, ale także przyszłych potencjalnych uczestników rynku, oraz podmiotami tworzącymi otoczenie konkurencyjne. Sama konkurencja poza znaczeniem potocznym, dotyczy zarówno producentów jak i konsumentów, konkurować między sobą mogą nie tylko sprzedający, ale również kupujący, chcący nabyć dany produkt, które może mieć ograniczoną ilość dóbr na korzystnych warunkach. Konkurencja jest podstawą na wolnym rynku, a wręcz jest swego rodzaju motorem napędowym dla gospodarki wolno rynkowej. Producent chcący zyskać na rynku więcej niż konkurencja, musi zaoferować produkt lepszy od konkurencji, bądź też zaoferować nam nabywcą niższe ceny. Będzie on podejmował decyzje zmierzające do skłonienia klientów do zakupu.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.