Jesteś tutaj: analizagieldowa.pl > Biznes > Konsument

Konsument

Rozumiany jest jako osoba która spożywa, bądź też nabywa dany produkt do własnego użytku. Polskie prawo rozumie konsumenta jako osobę fizyczną, mające możliwość czynności prawnych, nie muszą one być związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową z przedsiębiorcą. Konsument jest jednym z najważniejszych ogniw w runku. Podczas analizowania statystycznego rynku, nie bierze się pod uwagę indywidualnej jednostki/konsumenta, a cały zbiór pewnych konsumentów, pozwala to ocenić tendencje i typowe zachowania dla danej grupy konsumentów. Dzięki temu producenci mogą trafnie ocenić szanse dla swojego produktu w śród danej grupy. Istnieje kilka teorii mówiących o konsumentach, jedna z nich zakłada że konsument zawsze podejmuje decyzje racjonalne, stara się wybierać produkty dające mu największą satysfakcje, przy ich wyborze zawsze ma kierować się swoim własnym interesem – będąc przy tym świadomym wyborów i potrzeb. Producenci jednak odpowiednio manipulując cenami, bądź też oprawą wizualną danego produktu, łatwiej trafiają w gusta, kusząc konsumentów produktami, które często są im zbędne.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.